maandag 18 mei 2015

Restverwerking

Mijn restjes stof groeien beetje bij beetje aan, dus dringend tijd om dit hoopje te doen minderen.  Een ideaal projectje hiervoor is stoffen envelopjes maken.



Ik koos 12 stofjes en combineerde deze tot ik 6 afgewerkte mini envelopjes als resultaat had.





Een kleurrijke kamsnap als sluiting geeft toch een extra accent aan het envelopje.




De envelopjes kan je gebruiken om een centje in te steken, een wenskaartje, een juweeltje, een tand voor de tandenfee, ...
En om je een idee te geven, het afgewerkt envelopje meet 12cm x 9cm.

Heb je ook nog te veel restjes liggen, dan kan je een patroon en werkbeschrijving terugvinden via deze link.

Gebruikte stofjes: 
- tsukiko rood van petit pan
- sioux grijs van petit pan
- sew-be-do collectie van Veritas
- legostofje via Etsy

Een 2de project om de restjes stof te verwerken, staat ondertussen ook op de agenda.
We maken namelijk met onze naaiclub een feestkoffer voor de kindjes die samen met hun mama in een vrouwenopvang verblijven.
Een verjaardagskroon, een vlaggenlijn, een stoelkroon, kleine kadootjes, ... maken zo'n verblijf toch net iets aangenamer.


Nog andere ideetjes om restjes stof eindelijk op te gebruiken: stoffen knoopjes, haarspeldjes, sleutelhangers, slingers, ...
Hebben jullie nog andere ideeën, laat je ze me even weten?


-flooke- 
Mijn vorige berichtjes vind je nog steeds terug op http://elieflo.blogspot.be/

1 opmerking:

Ik vind het fijn om te horen wat je van dit berichtje vindt.
Alvast bedankt voor je reactie!