woensdag 30 maart 2016

Zonen 09 - Charlie²

Een Charlie in het kwadraat of 2 Charlies voor 2 broertjes.

Onlangs kocht ik 2 lapjes stof van zo'n lapjeskraam op een stoffenbeurs.  Ideaal om er een charlie in maat 92 (voor mijn 2,5 jarige) en in maat 122 (voor mijn 5,5 jarige) uit te krijgen :)
De maten vallen voor mijn kinderen hetzelfde uit als de confectiematen die ik in de winkel voor mijn zoontjes koop..


De lichtbruine stof die ik gebruikte voor de binnenkant en de heup- en mouwboorden, vond ik tussen mijn voorraad stoffen, het is iets dikkere tricot en past er qua kleur perfect bij.


Materiaalkost: max 6€

Ik was vooraf nooit van plan om mijn kindjes dezelfde kleren op hetzelfde moment aan te doen, maar blijkbaar ben ik onbewust toch overstag gegaan, en ze vinden het zelf 'beirecool' :)


Aanpassingen tov origineel patroon
De hoogte van de heupboord paste ik wat aan ten opzichte van de voorgestelde hoogte, anders zou het t-shirt snel te kort zijn bij een eerstvolgende groeispurt.


Voor zij die het Charlie patroon van Zonen 09 nog niet kennen, bovenstaande foto's zeggen genoeg en anders kun je het ook hier terugvinden :)

Mijn allereerste Charlie vind je terug op mijn vorige blog of als je hier klikt.  En mijn andere versies heb ik blijkbaar nooit geblogd, maar dit patroon is hier dus reeds verschillende keren gebruikt!:)

-flooke- Mijn vorige berichtjes vind je nog steeds terug op http://elieflo.blogspot.be/

6 opmerkingen:

  1. Oh leuk en mooi stofje, die kende ik nog niet. Ik maak ook wel eens bijna dezelfde kleding, meestal niet helemaal hetzelfde, bijvoorbeeld allebei andere accenten, maar ze vinden het ook wel eens leuk om hetzelfde te hebben. Groetjes stipjes en datjes (op telefoon krijg ik mijn blog naam niet ingelogd)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad een goed idee om wat accenten aan te brengen die toch verschillend zijn!:)

      Verwijderen
  2. Mooie Charlies! Helaas zijn mijn jongens al uit het patroon gegroeid...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ondertussen is er ook een patroon met de grotere maatjes, tot 16 jaar ;)

      Verwijderen
  3. Fijn nog eens een blogberichtje te zien :) En leuk, die matching outfits, ik doe het af en toe ook wel eens :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De oudste wou zijn vorige Charlie niet meer aan, maar toen hij zag dat ik 2 dezelfde had gemaakt, waren de Charlies plots weer 'beirecool' ;)

      Verwijderen

Ik vind het fijn om te horen wat je van dit berichtje vindt.
Alvast bedankt voor je reactie!