zondag 8 november 2015

Een verjaardagsjurkje voor Pau(w)la

Mijn jongste nichtje Paula werd 3 maanden geleden 1 jaar.
Gelukkig moest ze niet zo lang wachten op haar kadootje want ik maakte voor haar een geknipte verjaardagsjurk, kroon en een naamslinger.

De zoektocht naar hét stofje heb ik niet moeten maken, het stofje lachte gewoon naar mij in de winkel :)


JURK
Het patroon voor het A-lijnjurkje, vond ik op de site van de droomfabriek.


Ik gebruikte kamsnaps om het kleedje open en dicht te doen aan de schouders.
Ik voerde niet het volledige kleedje, maar maakte enkel een beleg.  Hiervoor schakelde ik over naar de heel duidelijke tutorial van mamadammeke, die je terugvindt op haar blog.

KROON
Voor de kroon liet ik mij inspireren door het stofje.  Ik tekende zelf een pauwenstaart.
Maar omdat deze nogal groot is ten opzichte van de kroonbasis, viel die aanvankelijk gewoon naar achteren.  Dit loste ik op door in de 5 boogjes een rietje te steken.
Voordeel hiervan is dat de pauwenstaart mooi stevig recht blijft staan en dat ik gemakkelijk over de rietjes kon naaien om de kroon dicht te naaien.





NAAMSLINGER
Als laatste een naamslinger, altijd vrolijk om uit te hangen in de kamer, tijdens een feestje, ...!


De stof werd gewoon geknipt met een kartelschaar, dit bespaarde wat tijd bij het maken, maar geeft ook een leuk effect :)
De letters werden erop gestreken met flockfolie.



En of Paula straalde op haar dag!:)


-flooke- Mijn vorige berichtjes vind je nog steeds terug op http://elieflo.blogspot.be/

4 opmerkingen:

Ik vind het fijn om te horen wat je van dit berichtje vindt.
Alvast bedankt voor je reactie!